donderdag 23 februari 2012

Mini album in canvas "boek"

Mijn vader wordt begin april 90 en ik ben druk bezig met het verzamelen van oude familiefoto's. Ik mis er nog eentje, die krijg ik hopelijk komend weekend via een neef. In de tussentijd heb ik al wel het mini-albumpje voor hem gemaakt, waarin allerlei foto's van zijn ouders, grootmoeder en zijn broers en zussen zijn verwerkt. Heerlijke oude foto's vanaf begin 1910 t/m ca. 1960, allemaal in zwart/wit. Helaas moest ik ze allemaal inscannen en zijn het dus niet de originele foto's, maar in elk geval wordt zo wel de familie op foto bewaard voor het nageslacht, hier en daar moet ik nog wel wat namen toevoegen, maar dat komt nog.
Het mini-album zit in een "boek", gemaakt van 2 canvasjes van 20x20, die ik met scharniertjes aan elkaar heb gezet. Voor de canvaskaften en het album heb ik papier van K&Comp. gebruikt. Het albumpje bestaat uit 4 halve dubbelgevouwen vellen dessinpapier en is gebonden met een koordje, het is ca. 10x12 cm.
Bedankt voor het kijken en tot gauw!











My father will turn 90 next April and I am busy collecting some old heritage photos of his parents, grandparents and siblings, so that I can make him a mini family album for his birthday. I still have to get 1 photo through a cousin of mine, hopefully he'll send it next weekend. In the meantime I finished the album, just waiting for the last photo to complete it entirely and add some names to the photos. The mini can be stowed in a cover "book", that I made from 2 canvasses (8x8 inch), that were hinged together. I used K&Comp. designpapers for the cover, as well as for the mini inside. The actual album was made by folding 4 designpapers of 4x10" in half and measures 4 x 5 inch and fits exactly in the canvas. I bound the spine  with a cord.
Thanks for watching, see you soon!

11 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg!! Wat een mooi papier is dit!!
    Lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat ontzettend gaaf geworden zeg.....super.
    Wat een geweldige foto's, en oo dat papier is er gewoon voor gemaakt.
    Ik denk/weer zeker dat je vader er super blij mee zal zijn.
    En jeetje wat een leeftijd zeg....wow.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee :D zou dit vast heel erg leuk vinden...

    groetjes Sabrina :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder mooi!! Je hebt er veel aandacht en liefde in gestopt. Een heel leuk aandenken, waar je vader zeker heel erg blij mee zal zijn..

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat is mooi geworden Sylvia! Wat zal je vader hier met veel plezier in bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke mooi geworden.
    Ria (Lorrie)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf hoor Syl. Ik vind het ook erg leuk dat het in zo'n leuk doosje zit. Ik weet wel zeker dat je vader daar erg blij mee zal zijn!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig en wat een mooie lijn van papier heb je gebruikt
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is weer een prachtstuk geworden. Heel stijlvol.
    Wat een mooi cadeau.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt heel erg mooi geworden! Een echt pronkstukje! Een prachtig cadeau om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi!
    En zeker erg leuk om cadeau te krijgen!!!

    Prachtig papier heb je gebruikt en heel erg mooi details!! daar raak je niet op uitgekeken ;)

    veel liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia