vrijdag 17 februari 2012

12 tags of 2012 # 1

Bij mijn scrapwerk gebruik ik bijna altijd wel een of ander item van Tim Holtz, in elk geval gereedschap en haast altijd distress inkt. Die man heeft echt een creatieve, maar ook commerciële geest en weet van niets iets te creëren. Geweldig lijkt me dat! De afgelopen jaren heeft Tim rond de Kersttijd steeds weer zijn 12 tags of Christmas uitgebracht, elke dag één, die je kunt gebruiken ter inspiratie. Nu heb ik in de Kersttijd er echt geen tijd voor, maar dit jaar heeft hij besloten om 12 tags voor 2012 uit te brengen, elke maand één. Hoewel het idee eigenlijk een maand te laat is ontstaan, is de eerste inspiratietag een Valentijnstag, die ik heb gebruikt voor de mijne. Weliswaar had ik al zijn gebruikte materialen niet (ondanks dat mijn TH collectie toch redelijk is), dus moest ik even improviseren om er iets van te maken. Hieronder zie je mijn uitwerking. Ik heb de tag geëmbosst met een hartjesmal, die met paintdabber Lake Mist werd bewerkt, daarna 3 kleuren distress inkt eroverheen aangebracht (Fire Brick, Barn Door en Spun Sugar). Het opengewerkte hartje is een pons van Martha Stewart, 4 x geponst en telkens met de helft op elkaar geplakt en bewerkt met rode distress stickels. De stempel is gezet met Stazon op een sheet, die met een Nestability label is uitgesneden, erachter zit 1 maatje kleiner van hetzelfde label, maar dan in wit cardstock, bewerkt met distress inkt. Met wat kantjes, een cupido bedel en wat TH embellishments is dit mijn versie van tag nr. 1.
Bedankt voor het kijken en tot gauw!


I am a fan of Tim Holtz, this guy has such a creative mind, I love all the scrap items that he invents. Tim has decided to retire his 12 tags of Christmas, but at the same time he is starting his 12 tags of 2012, beginning with this one. I love to play along and so I used his tag as inspiration for mine. I did not have all the scrapping supplies needed (in fact none of them), so I got inventive and came up with this one. The tag was embossed with a heart folder, that I colored with paint dabber Lake Mist before embossing, next I applied distress inks Barn Door, Fire Brick and Spun Sugar on the tag and misted with water to blend the colors. The pop-up heart was made by punching 4 MS heart punches, folded in half and glued every half to the next one. I rubbed some red stickles on it as well as on the picture. I stamped the sentiment on a sheet and die cut it with Nestabilities. The tag was finished with some lace, ribbon, cupid charm and embellishments.
Thanks for watching, see you soon!

9 opmerkingen:

  1. Heeeeel mooi gedaan hoor! Ik vind die van jou haast mooier dan die van Tim!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem erg mooi!!

    Groetjes Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieder zijn eigen stijl natuurlijk. Maar ik vind die van Sylvia ook mooier. Zij heeft bovendien niet de beschikking gehad over alle mogelijkheden die Tim had. Hij is heel mooi, Sylvia. Waar vind je die tags? Ik ben vergeten waar paintdabber ook alweer voor is. Erg hè?
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Josephine: de tags koop je gewoon in de kantoorboekhandel, ze zijn er in verschillende maten. Paintdabber is verf (van TH natuurlijk), dat weerstaat de distress inkt, maw waar verf zit, pakt de inkt dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem erg mooi geworden ik heb helaas ook nog niet zoveel spullen van hem maar gaat het toch proberen.

    Groetjes Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tag Sylvia. Prachtig ook dat hele rode hart er op.
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, Sylvia! Een prachtige combinatie van verschillende embellishments!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great tag, I love your heart, so vintage looking!


    Visiting from Tim's 2012 Tags
    Kristina
    www.pearlgateway.com

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia