maandag 9 september 2013

Handboogschieten

Hallo allemaal!
Gisteren hadden we een bedrijfsuitje met al het personeel van het filiaal waar ik werk. We begonnen de middag met oud-Hollandse spelletjes. Daarbij moet je denken aan: schijfrollen (soort sjoelen maar dan met de schijven op de zijkant), stuiverschuiven, gatenkaas, tollen etc. en we gingen handboogschieten. Het geheel werd afgesloten met eten in buffetvorm. Al met al heel gezellig en leuk, ondanks het feit dat ik behoorlijke blauwe plekken heb overgehouden aan het handboogschieten. Ik ben namelijk rechtshandig, maar linksogig (dwz ik kijk met links en knijp mijn rechteroog dicht als ik ergens op moet focussen). Hierdoor zou ik met een "linkse" boog moeten schieten, maar dat houdt tevens in dat ik dan met mijn linkerhand de pijl moet afschieten. Goed, dat heb ik geprobeerd en het was niet echt een succes. Gevolg was, dat ik op mijn rechterelleboog een blauwe plek kreeg van de terugslag van de boogpees, die de pijl afschiet. Dan maar andersom, met een "rechtse" boog de pijl afschieten en m'n linkeroog dichtknijpen. Dat ging beter, alleen strek ik blijkbaar mijn arm te ver door, waardoor de boogpees bij de terugslag opnieuw mijn elleboog raakte (en dat 6 x, want we mochten 6 pijlen afschieten). Resultaat van dit sportieve uitje is een enorme (eigenlijk 2) blauwe plek op de binnenkant van mijn linkerelleboog en nog een kleinere op m'n rechterelleboog (van de eerste poging). Behoorlijk pijnlijk, maar ik zou het zo weer doen, het was echt te leuk. Inmiddels heb ik Arnica gel gehaald om de huid te herstellen en ach ja, al is het best pijnlijk, het gaat wel weer over, toch?
Bedankt voor je bezoekje en tot gauw!

Hi everyone!
Yesterday we had a teambuilding day with my collegues at work and we went for some sporty activities outdoors, including archery games. This is a great thing to do, shooting arrows at a target, except for the bruising (!). Because I focus with my left eye (just like pointing and shooting with my camera) my first attempt was to shoot the arrow with my left hand (eventhough I'm righthanded), but that did not work for me. Next attempts were with my right hand but because of my overstretching the arm that holds the bow, the string of the bow left some painful marks on my elbow, which both are severely bruised now. Meanwhile I got me some Arnica gel to heal the skin quicker, let's hope it works! Anyway, if asked I'd do it again, because it was a fun thing to do, no matter how much I bruise.
Thanks for your visit, see you soon!

3 opmerkingen:

  1. AUW! Ook al heb je het wel leuk gevonden om te doen, dat zijn toch indrukwekkende blauwe plekken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het uitje lijkt me leuk, maar die blauwe plekken...daar ben je zo te zien nog even zoet mee...Sterkte! Alvast een fijn weekend, groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Auw, ziet er pijnlijk uit. Is een euh...stoer uitje geweest zo te zien :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia