donderdag 12 september 2013

Autumn beauty

Hallo allemaal!
Een hartelijk welkom aan Marlies! Leuk dat je mijn blog hebt gevonden en dat je volger bent geworden. Hopelijk kan ik je van wat inspiratie voorzien, dus neus rustig rond!
De blauwe plekken op m'n armen zijn inmiddels verkleurd naar paars/groen, echt geen gezicht, maar gelukkig kan ik mijn armen normaal bewegen en doet het geen pijn (ja, behalve als ik me stoot, maar goed). Op m'n werk plagen ze ermee, maar laten we er maar vanuit gaan, dat het begint te genezen.
Ondertussen heb ik me weer eens iets in het hoofd gehaald om te maken als project, maar daar kan ik nu nog niets naders over vertellen, alleen dat ik er een Pringels bus voor nodig heb. Laat ik die nou nét niet in huis hebben, maar, ongeduldig als ik ben, wil ik er natuurlijk wel meteen aan beginnen. Kan iemand mij even vertellen wat de exacte hoogte van zo'n bus is, gemeten tussen bodem en deksel? Dan kan ik vast een beginnetje maken...
Voor het Maja Moodboard van september heb ik onderstaande layout gemaakt, natuurlijk met Maja Design papier (Walking in the forest). Qua kleuren paste dit papier perfect bij de foto van mijn nichtje, ook al zijn het kleuren waar ik in eerste instantie niet mee zou werken. Ik heb wat diepte in de layout gebracht door het bovenste vel papier in te scheuren en terug te slaan en een ander vel ertussen gestopt. De herfstblaadjes heb ik een paar jaar geleden bij de Xenos gekocht, andere embellies zijn uit eigen voorraad. Randjes van het papier zijn gekleurd met Rusty Hinge distress inkt en rondom heb ik met de hand een rommelig randje geborduurd. De mat onder de foto en de titel bestaat uit dunne strookjes fineer hout, die mijn 91-jarige vader voor mij heeft opgespaard uit zijn doosjes sigaren onder het mom van: "daar kun jij vast wel iets mee maken", lief hè? Na het lezen van het berichtje van Je@net, heb ik deze ook ingezonden bij het Cards en Scrap blog voor challenge 184. Stom zeg dat ik niet eens zelf in de gaten had dat het fineer ook gerecycled wordt.
Bedankt voor je bezoekje en tot gauw!



Hi everyone!
Today I'd like to welcome Marlies as new follower of my blog! I'm happy to meet you here and hope to give you a little bit of inspiration!
The bruises on my arms seem to heal slowly, as they are turned into a purple/greenish color. Luckily I can move my arms without pain, so that is positive.
For the September moodboard of Maja Design I have created above layout with a photo of (again) my niece. Of course I used Maja Design Papers (Walking in the forest), because these colors worked well with the photo. Normally I wouldn't use orange and green together (in fact I hardly use orange at all), but it worked out fine for me. The top sheet was torn and rolled back to create depth and all edges were inked with Rusty Hinge distress ink. I randomly handstitched along the border. The mat under the photo and title is made of small strips of wood veneer, that my dad kept for me, isn't that the sweetest thing? I'm also participating in challenge 184 at Cards en Scrap, after reading Je@net's comment. Never thought of it, that I recycled the wood veneer, thanks Je@net! All other embellishments are from my stash.
Thanks for your visit, see you soon!

12 opmerkingen:

  1. Sylvia, wat is deze prachtig geworden. mooi met de warme herfstkleuren uit het moodboard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige kleuren, de foto past er geweldig bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kon ik nog maar even terug op je blog... Wat een mooie LO! En wat lief van je vader! Dat is eigenlijk heel fijn spul om mee te werken (en ruikt nog lekker ook zo!) Ik heb even een van de bussen van m´n dochter gemeten. De bus is 23,2cm hoog zonder deksel. Ik kan niet zien of iemand dat al door heeft gegeven... Fijn weekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooiii!!
    Aan de maten van een Pringles bus kan ik je helaas niet helpen.

    Ria (Lorrie)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave lo, Sylvia. Prachtig!
    Als je wilt kun je hem zo mee laten doen aan de uitdaging van deze week bij Cards & Scrap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed idee, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ga 'm meteen even aanmelden daar. Ik had de challenge wel gezien, maar me niet gerealiseerd dat het fineer ook een recycle object was.

      Verwijderen
  6. Pracht layout heb je gemaakt en fijn dat je meedoet met Cards en Scrap Challenge.
    Grappig dat fineerhout.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind 'm echt gaaf geworden Sylvia!!
    Hartstikke leuk dat je meedoet met onze challenge bij Cards&Scrap!!

    Psje, ik heb nog een gave candy op mijn blog staan;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig wat een mooie LO!
    Gezellig dat je meedoet met Cards en Scraps!
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia