zondag 21 augustus 2011

op school

Ook deze oude schoolfoto heb ik vorige week bij mijn vader meegenomen. Op de foto ben ik ca. 6 jaar oud en mijn zus(je) Carla 5. Het zijn van die typische staatsieportretten, helemaal niet geënsceneerd of zo, hihi. Deze layout is het resultaat voor uitdaging #  42 bij Dutch Dares (schets) en tegelijk ook voor de triangle challenge bij OVA. Het gebruik van driehoekjes heb ik geïnterpreteerrd naar het gebruik van kant (met een driehoekig patroontje erin aan de onderkant), het gebruik van zig-zag lintjes (ook weer eens tevoorschijn gehaald) en het mask van Tim Holtz aan de bovenkant. Bovendien heb ik een randje aan het dessinpapier (onderaan) geknipt met de kartelschaar, zodat er ook driehoekjes ontstaan. Het afgeknipte randje is weer bovenaan opgeplakt. Alles beter dan die gedoodverfde driehoekige vlaggenlijntjes die je te pas en te onpas op layouts ziet verschijnen. Het dessinpapier is Abbey Road van MME, de swirl van ZVA.
Bedankt voor het kijken en tot gauw!

When I visited my dad last week, he had this old b/w schoolphoto of my sister and me (1967). I made this layout for challenge # 42 at Dutch Dares, using their sketch and for the triangle sketch at OVA.  Because I'm not a fan of all the triangular celebration banners that you see everywhere these days, I decided to "translate" this shape into the use of rick-rack ribbon, lace with a triangular shape and I used my zig-zag scissors to cut a tiny border on the designpapers at the bottom. The cutoff strip was also used at the top, where I misted a triangular mask of Tim Holtz. Designpapers are Abbey Road of MME, swirl is from ZVA.
Thanks for watching, see you soon!

9 opmerkingen:

  1. Leuk hoor die oude schoolfoto's, die werden hier toendertijd ook gemaakt.
    je hebt er een super leuke Lo van gemaakt !!

    lieve groetjes Ria S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige foto joh! Erg mooi gedaan je LO. De randjes onderaan vind ik erg mooi gedaan en die swirl .... aaaah die is moooooi!
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat een schatje Sylvia! (de LO bedoel ik ;-)
    Grt., Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beautiful creation and love the colour of the main paper and such a gorgeous bling swirl, thank you for sharing with us at Our Vintage Affair
    Hugs Kate xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sylvia, dit is de stijl en het soort foto waar ik helemaal weg van ben, kijk eens op mijn blog, ik heb een héél familie album vol met oude foto's, vanaf m'n overgrootouders.
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto!
    En de lay out is natuurlijk prachtig!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat is-ie leuk!!! en wat een schattige foto! Bedankt dat je hebt mee gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia