zondag 3 juli 2011

it's so you

Op Piens Atelier zet Elvy elke maand een omschrijving van een layout op het forum, de zgn. Blinde scrap. De bedoeling is dat je een layout maakt aan de hand van die omschrijving, zonder dat je het origineel kunt zien. In juni was de omschrijving als volgt:

de lo heeft een monochrome kleurstelling. Op het origineel betekent dit dat alles in groentinten is.
1 vel cardstock van 12x12 inch
1 staande foto van 10 x 15 bevindt zich rechts, iets boven het midden.
Achter de foto 3 lagen papier
laag 1: groot vierkant
laag 2: vierkant evengroot als dat van laag 1, voor een groot deel over laag 1 heen, steekt aan de onderkant een stukje over laag 1 uit en links een flink stuk
Aan de linkerkant van laag twee is bovenin een strookje papier in de vorm van twee driehoekjes vastgenaaid (als ik de lo een kwartslag draai lijken het twee vlaggetjes)
laag 3: klein vierkant, geplaatst aan de linkerkant van laag 2 en loopt iets over de onderkant van laag 2. Het kleine vierkant is t.o.v. de linkerkant zo geplaatst dat er nog een bloem naast kan die dan dus op laag 2 zit.
positie foto op dit geheel: loopt over alle drie de lagen heen maar is ook ten opzichte van de drie lagen compositie rechts en iets boven het midden geplaatst.
Twee niet te grote doily achtige halve cirkels aan de linker en rechterkant van de foto. de linker zit iets hoger dan de rechter. IN het schijnbare midden van de doilys een brad of knoop die half over de foto zit (effect alsof de foto daarmee vast zit.
Titel gaat in het voorbeeld de hoek om (begint kort links en gaat dan de hoek om waardoor het belangrijkste woord onder de foto uitkomt)
Linksonder en rechtsboven de drie lagen compositie een bloem. De bloem rechtsboven valt een stukje over de rechterbovenhoek van de foto.
Om de drie lagen compositie heen is op het vel cardstock het nodige lawaai aangebracht (embellishmenst, stempels, etc. Er is ook driftig gespeeld met een perlenpen / kleine pareltjes. Her en der zie ik stikrandjes en er zit een stikrandje om de hele lo heen.
En dit heb ik ervan gemaakt:
dit was het origineel:
At Piens Atelier, Elvy described the blind scrap for June. I used the description to create my own layout, but now as I can see the original, it isn't similar at all! This is so funny, when you get a description without seeing the actual layout, it is hard to lift. In the end you've created something completely different!



12 opmerkingen:

  1. Hoi Sylvia,

    Wat vind ik deze LO mooi zeg! De kleuren zijn geweldig!! Ik vroeg me af of je de parel-swirls helemaal zelf los uit de hand hebt gemaakt! Ik vind ze super!!
    Fijne dag vandaag en lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Brenda, nee hoor, deze is van ZVA. Als ik ze zelf maak, dan stempel ik ze eerst met Versamagic (dan zie je de afdruk bijna niet) en dan met de perlenpennen, gaat heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is erg mooi Sylvia! Complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige LO!!!!
    heel erg knap gedaan!
    je maakt heel erg mooie dingen, ik ga je meteen ook volgen!

    lieve groetjes
    Naomi
    (SA forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige uite werking ..het origineel is mooi maar ik vind de jouwe ook super

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie lay out, lijkt me best lastig "blind" scrappen, daarmee bedoel ik dus zonder voorbeeld natuurlijk
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik dat zo lees lijkt het me heel spannend om blind te scrappen. Maar ik ben een beetje een control-freak ik durf het niet....
    Maar ik vind jouw lootje echt super. Heel knap gedaan, en toch lijkt hij ergens op het origineel hoewel je die zelf niet gezien had. Gaaf!!
    Groetjes,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt de blinde scrap vrij strak gevolgd zie ik wel :)
    Vind hem prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooié blinde scrap is het geworden toppie

    groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zeg. Mooie kleuren en de swirl is prachtig. Die meid van jou is echt een knap ding!
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel erg mooi geworden en bedankt voor je tip met die versamark inkt voor de perlepennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige layouts die onderste springt er echt uit met al dat groen supermooi
    Liefs Marielle

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia