dinsdag 7 december 2010

kaarsen bestempelen

Als je nog snel een kerstkadootje voor iemand moet maken, is dit een hele makkelijke: kaarsen bestempelen. Het is heel eenvoudig en supersnel en werkt als volgt: stempel een passende (Kerst-)afbeelding op een papieren zakdoekje (met Stazon). Pel het zakdoekje af (meestal bestaan ze uit meerdere laagjes) tot je alleen het bovenste laagje overhoudt waar de stempelafdruk op staat. Neem een kaars (ik gebruik zgn. rustiek kaarsen vanwege het iets ruwere oppervlak) en leg het tissuevelletje met stempelafdruk erop. Zorg dat het goed strak ligt, zonder vouwen. Neem je heattool en verwarm het tissue velletje, binnen een paar seconden zie je dat de kaars iets smelt, de tissue smelt als het ware in de kaars. Werk de kaars verder af met een lief lintje aan de onderkant en je hebt een uniek en snel kadootje. Ik weet trouwens niet of je de kaars nog kunt aansteken, dat heb ik niet uitgeprobeerd, maar het staat wel leuk als decoratie. (Op de foto zie je dat ik er geen lintje omheen gedaan heb, dat komt omdat de kaarsen bij mij in de woonkamer staan en één van onze katten verzot is op lintjes, die bijt hij altijd door :) )
Bedankt voor het kijken en tot gauw!


A quick and easy way to make X-mas gift: a stamped candle. This is how it works: Stamp your X-mas image on a tissue and remove all layers, until only the upper one (where the image is) is left. Place the tissue with image on your candle, make sure it is tight around the candle (no folds in the tissue). Grab your heattool and heat the tissue. Within seconds you'll see the candle melt and the tissue will melt into the candle. Finish it with a nice ribbon and tada: there is your unique X-mas gift! For safety reasons I wouldn't light the candle, it's for decoration only! (As you can see in the pic, I didn't tie a ribbon around the candle, because they are in my livingroom and one of my cats tends to eat all ribbons LOL).
Thanks for watching, see you soon!

7 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee. je hebt me wel op een idee gebracht.

    groetjes Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel leuk idee en ziet er nog mooi uit ook

    gr miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk!
    deze techniek kende ik nog niet
    en ga dat zeker eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke techniek, zeker eens het proberen waard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous candles Sylvia!
    Have a nice day.
    Hugs, Heidi:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit mij al de hele week gek te prakkiseren wat ik ipv tissuepaper zou kunnen gebruiken. haha zie ik hier de oplossing. Thanks
    and btw ik vind ze dus super !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gisteren inderdaad nog even snel twee kaarsen bestempeld en met een lintje versierd. Vielen zeer in de smaak bij schoonmoeder en -zus, ook al van die freubelaars :-D Echt een gave techniek, die ga ik vaker gebruiken!

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia