zondag 6 januari 2013

You're just purrfect... voor CSI

Hallo allemaal!
Een tijdje geleden ben ik volger geworden van het CSI blog (Color, Stories, Inspiration), waar ze elke week een nieuwe uitdaging presenteren in CSI stijl, dus met een foto van de Plaats Delict (the Scene), het Bewijs (Evidence: technieken/embellishments waaruit je er minstens 2 moet kiezen om te verwerken), de Getuigenverklaring (Testimony: informatie over je journaling), een Kleurenpalet (the Scheme) en dat alles is samengebracht in het Dossier (Case File). Hun DT-leden worden dan ook Detectives genoemd, kortom alles is in CSI stijl. Op zich heel leuk, maar de posts op het blog bevatten zoveel tekst en informatie, dat ik er vaak alleen maar kijk om inspiratie op te doen. Voor deze week (casefile # 53) was het schema in zachte pasteltinten, die me wel aanspraken. Voor mijn doen ben ik buiten mijn comfortzone gegaan met deze layout en heb als journaling zelfs een Haiku in het Engels geschreven. (een Haiku is een Japanse dichtvorm van 3 regels, waarbij de eerste en de laatste regel 5 lettergrepen bevatten en de tweede regel 7 lettergrepen). Pff, ik heb er zelfs een tijdje van wakker gelegen en het heeft me heel wat hoofbrekens gekost, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat, al is dan niet mijn "gangbare" manier van scrappen. Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Bedankt voor je bezoekje en tot gauw!
ps. omdat Blogger niet echt meewerkt met het  plaatsen van linkjes, krijgen jullie die later.



Hi everyone!
A while ago I became follower of the CSI blog (Color, Stories and Inspiration), where they present their weekly challenges as Case Files, together with a photo of the Scene, Evidence, Testimony and the Scheme. Most of the times I only read the challenges to get my juices flowing, because every blogpost is so overwhelming with information, that I can hardly crack the case. This week's Case File # 53 presented beautiful muted tones in pink, blue, lavender, grey and limish yellow, that I seriously wanted to crack the case. Here's what I came up with: a layout, way out of my comfort zone, with a homemade Japanese Haiku in English as journaling. I took my mists and inks out and went through my stash to get some matching papers to go along with them, but while scrapping I realized that I didn't have any PP to match these muted tones, so I decided to only use the inks and mists to stay as close to the given colors as possible. The result suits me and I'm happy with it, all together! I would love to read what you think of it!
Thanks for your visit, see you soon!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!
    Erg mooi gedaan!
    Leuke combinatie van alle details!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig hoef je niet echt een crime scene als foto te verwerken of zo! Maar het is inderdaad veel wat ze aangeven. Vind dan ook dat je het erg goed gedaan hebt en al is deze LO buiten je comfort zone, ik vind 'm heel goed gedaan; de foto trekt de aandacht, maar als verrassing moet je "door" het hartje kijken om 'm echt te zien; goed gevonden! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia