zondag 15 juli 2012

Nikon Quick Start

Vandaag heb ik de Nikon Quick Start fotografie workshop gevolgd in Dierenpark Amersfoort. Daar kregen we eerst een theoretische uitleg over diafragma's, sluitertijden en ISO-waarden, scherpte-diepte en hoe dat allemaal in te stellen is op je camera. Gelukkig wist ik er wel het een en ander over, maar een opfrislesje is nooit weg, zeker niet als de knopjes op je nieuwe camera allemaal net weer op een ander plekje zitten als bij je oude. Dochter Debbie was ook mee (zij heeft mijn oude Nikon D40 camera gekregen) en na ca. anderhalf uur mochten we het geleerde in de praktijk gaan oefenen in het dierenpark. Dan krijg je dus dit soort foto's:
Bedankt voor het kijken en tot gauw!







Today I took a photography workshop with Nikon Quick Start at the Zoo in Amersfoort. We started with some technical information about aperture, shutter speed, ISO-value and more technical details and how to set these at your own camera. I only got just a tiny bit of know-how about this, so it certainly helped to get to know my camera better. After 90 minutes of theory, we got to put it into practise and made some shots in the Zoo. I'll have to practise a lot and just push some buttons to see what settings work best for me, I guess.
Thanks for watching, see you soon!

4 opmerkingen:

  1. De foto's geven een kleine indruk en vanaf dat ik erover hoorde leek me wel wat om te gaan doen, maar heb jij er veel aan gehad om deze workshop te volgen? Ben benieuwd... Groetjes. Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en nee Gerrina. Ik wist al het eea doordat ik al eens eerder een ws gevolgd had. De info die je krijgt, is teveel om in 1 keer te onthouden en je krijgt niets op papier om nog eens terug te lezen. Bij het zien van de foto's die ik gemaakt heb, weet ik nu al niet meer wat ik met de instellingen gedaan heb. Gewoon veel blijven oefenen is de beste optie om je camera te leren kennen.

      Verwijderen
    2. Dank je! Denk i.d.d. dat ik lekker blijf oefenen! (Ben nog lang niet uitgeleerd). En wie weet een andere WS zoek waar ik wat bij kan opschrijven... Groetjes, Gerrina

      Verwijderen
  2. De foto's zijn goed gelukt Sylvia!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia