dinsdag 5 juni 2012

memohouders

Het is een beetje stil hier de laatste tijd, dat heeft 2 redenen: a) werk ik behoorlijk veel en b) door het mooie weer van de laatste weken breng ik wat minder tijd door op mijn scrapkamer. Dat is in de zomertijd altijd wat minder, want ik scrap op zolder en ook al heb ik een plafondventilator, het is er toch wel warm. Ik doe wel wat hoor, maar niet zo intensief als in de wintertijd. Afgelopen tijd heb ik wat ideetjes uitgewerkt, die ik vond op Pinterest: muizenvallen als memohouders. (Wees gerust, het zijn nieuwe, geen gebruikte, bbbrrrr). Ze doen het leuk als kadootje, want tussen de klem kun je een (kado-) envelopje stoppen met een kadobon of eventueel geld erin. De ontvanger kan hem aan de muur hangen en er bijvoorbeeld kattebelletjes onder klemmen voor notities die je niet moet vergeten  (postzegels, een belangrijke afspraak, telefoonnummer, boodschappenlijstje e.d.). Van de originele muizenval sloop je het overbodige metaalwerk af (de spijker voor het bekende stukje kaas en het haakje waarmee je hem op scherp zet).  Wat overblijft is een houten plankje met de veer, dit kun je decoreren naar je eigen inzicht (lijkt een beetje op tags of ATC's maken), is snel klaar en leuk om te doen. Muizenvallen zijn te koop bij o.a. Marskramer (2 voor 1 euro).
Bedankt voor het kijken en tot gauw!

It has been quiet over here, for a few reasons. A) I work a lot lately and B) due to the fine weather I spend less time in my scrapping room. Although I have a fan at the ceiling, it can get quite warm in there. The last couple of days I worked out an idea that I found on Pinterest, altering mouse traps! It is a fun way of making gifts, because you can pinch e.g. a gift certificate or even money bills or notes between the actual trap. Before altering, simply get rid of all the metal parts that you do not use. What's left is the piece of wood with the spring (that you can temporarily remove) and start decorating with distress stain, ink, paint, scraps of paper, lace, flowers or whatever you like. Quick and easy, and great to do.
Thanks for watching, see you soon!

8 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een idee zeg! En je hebt er ook al zo veel gemaakt! Ze zijn schitterend....ik zeg leuk idee voor vaderdag toch?!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naaah wat een idee zeg, enig! Ik vind ze geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, hoe kom je erop. Ik vind ze geweldig. In herten hadden we een heleboel muizenvallen. Joost mag weten waar die nu allemaal zijn . Een s kijken of die hier ook verkrijgbaar zijn. Ik vrees van niet.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee! Je moet er maar op komen.

    Groetjes Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, je moet maar op het idee komen.
    Hartstikke leuk.
    Ria (Lorrie)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik had dit idee ook gezien op Pinterest! Briljant verzonnen. Jouw uitwerkingen zijn erg mooi!!
    ik ga dus maar eens kijken bij een marskramer:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een idee! En jouw uitwerkingen zijn helemaal des Sylvia's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk!
    Ik had het nog niet eerder gezien maar heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia