zaterdag 3 maart 2012

12 tags of 2012 # 2

Tim Holtz heeft de tweede tag van dit jaar op z'n blog staan en natuurlijk moet ik die ook maken. Het ligt voor de hand, dat ik ook hiervoor niet alle benodigdheden in huis had, dus heb ik er maar weer op los geïmproviseerd. In plaats van vlinders heb ik vogeltjes gebruikt, een andere achtergrondstempel (wel van TH in elk geval) en tekststempel en om de cementgroeven tussen de mosaïekpapiertjes te maken heb ik die gekleurd met perfect pearls. Daarna de vogeltjes geëmbosst met clear UTEE en de mosaïekdeeltjes nog eens extra aangezet met glossy accents (dat had ik gelukkig wel in huis). De vogelkooi stans is wel van TH en ik vond de tekststempel wel toepasselijk bij vogeltjes die buiten de kooi zijn geplaatst. Mijn resultaat zie je hier en die van Tim eronder. Uiteindelijk ben ik er wel tevreden over, al heb ik wel ontdekt dat het gefreubel met die ini-mini stukjes dessinpapier niet echt mijn ding is. Dit is een techniek die ik in de toekomst dus ook niet zal gebruiken.

Verder nog een sneakje voor Monique van een layout voor haar baby- en peuteralbum uit het CJ De Oude Doos. De grote bloem is zelfgemaakt. Mo, het album is ondertussen onderweg naar huis, dus binnenkort laat ik jullie alle layouts zien, die ik voor haar heb gemaakt.
Fijn weekend, bedankt voor het kijken en tot gauw!

Tim Holtz' second tag of  "12 tags of 2012" is online. I had to improvise a lot to create this one, because I had no wonder tape. Anyway, I used birds instead of butterflies, glued the mosaic pieces down with tacky glue and painted the grout in between with perfect pearls. Next I heat embossed with UTEE clear embossing powder and finished the mosaic with glossy accents over the UTEE. Background stamp is by Tim, as well as the bird cage (at least some things I used are his). The birdcage was colored with distress ink Vintage photo and embossed with Tea Dye distress embossing powder. I used this sentiment because I think it is appropriate for birds living outside a cage! I'm happy the way it turned out in the end, although I know I will not use this mosaic technique again, it is too tiny for me.

And a sneek peak for my friend Monique. I made this layout for her childhood album and the big flower is handmade. Monique, I sent your album back home so I can show off the layouts I made for you shortly.
Have a great weekend, thanks for watching, I'll see you soon!

8 opmerkingen:

  1. Deze heb je ook leuk gedaan! Je hebt hem op tijd af in ieder geval...het moet nog zondag worden!
    Ik heb ook met die kleine priegel stukjes geprobeert maar dat werd niks dus heb ik het anders gedaan, maar ja als je niet probeert he?
    Fijn weekend,
    Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg mooi geworden Sylvia,
    eerlijk gezegd vind ik die van jou mooier dan die van Tim !!

    groetjes Ria s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel anders dan die van Tim.Ik vind zijn dingen wel altijd erg artistiek, maar de kleuren vaak zo somber.
    In elk geval, vind ik, dat je het mooi heb opgelost.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jouw tag is ook erg mooi geworden, totaal anders maar het gaat om de inspiratie tenslotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is awesome! I love how you applied the mosaic look to the birdies - very creative!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love your tag. I love the mosaic birds. Just adorable! Great sentiment too. The birds are finally beginning to chirp here for Spring!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia