vrijdag 6 januari 2012

Mijn oma

Door het klussen en de fikse pijn in mijn rug die ik daaraan overgehouden heb (behangen mbv een campingtafeltje om het behang in te smeren = veel te laag!), heb ik vannacht maar 3 uur geslapen en dus heb ik vandaag met behoorlijk wat rugpijn gewerkt, niet echt fijn kan ik je vertellen! Gelukkig wil een collegaatje morgen voor mij werken, dan kan ik even de pijn laten zakken. Dank je Fleur!
Gisteren heb ik deze layout met een foto van mijn oma (van moeders kant) gemaakt. De foto had ik al eens eerder gebruikt , maar ditmaal heb ik gebruik gemaakt van dessinpapier van Maja Design (de achterkant van de laatste Kerstlijn). De pagina komt uit een oude Libelle van 1947, verder een hoekornamentje (rechtsboven) van Prima, wat bewerkt is met distress inkt, alle embellies zoals de bloemen, knopen, maasgarenkaartje met pin, brad, kant, pleated ribbon, een bingokaartje, tiny labels, doily, hekje (Dusty Attic) komen uit eigen voorraad. Uiteraard zijn de randjes gedistresst, de pareltjes zijn gezet met Viva parel pennen (bruin en brons). De foto is opnieuw afgedrukt en oud gemaakt met wat krassen erop, een scheur erin en gedistresste randjes en daarna bewerkt met Vintage Photo distress inkt.


Ook een sneakje voor een layout voor een vriendin, ik zal hem in z'n geheel laten zien, als zij hem ontvangen heeft.
Bedankt voor het kijken en tot gauw, mijn candy komt er een dezer dagen op te staan!

The renovation at our DD appartment left me with a sore back! It's aching a lot and just doing my job causes a lot of pain. Luckily one of my co-workers offered to fill in my hours tomorrow at work and I have the day off to recover. Thank you Fleur, I owe you! In the meantime I was able to create this layout with an old photo of my grandma (mum of my mum). I used Maja Designpapers (it is actually one of the X-mas lines) and distressed the edges. The photo was reprinted and distressed as well, I used Vintage Photo to age the photo a bit more. All embellishments like the corner element (Prima) lace, flowers, brad, doily, pleated ribbon, buttons, bingo card, tiny labels and fence (Dusty Attic) are from my stash. I made some half pearls by using the Viva pearl pens (bronze and brown). The page comes from an old magazine (1947).
Also a sneak peek for a friend, I will show you the layout in full when she has received it.
Thanks for watching, stay tuned for my blogcandy in the next few days!

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lo van je Oma.Ik heb een heleboel foto's van Ooms en Tantes die ik niet meer ken, maar wel als klein kind gekend heb. Ik weet niet wat ik daarmee moet doen. Het zegt me niks.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi, Sylvia!!!
    Ik hoop heel erg voor je dat de rugpijn heel snel minder word!!
    Lieve groetjes brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie LO zeg! Leuke foto en mooi details zoals het hekje en de knopen.
    Heel veel sterkte met je rug. Ik weet wat het is :-(.
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia