woensdag 21 december 2011

winterglobe

Het kan nog net voor Kerst, een nieuwe decoratie. Naar aanleiding van het blog van Jana (een erg leuke blog, met heel veel creatieve ideeën), ben ik weer eens aan de slag gegaan met perspexballen, om een leuke winterdecoratie te maken. Bij deze heb ik de onderste helft van de bal bekleed met stroken dessinpapier (Echopark Wintertime) en de bovenste helft aan binnen- en buitenkant voorzien van sneeuwvlokken, zowel gestempeld als kant-en-klare stickers. Verder wat kantjes erlangs aan binnen-en buitenkant. De ijsbeer heb ik gekocht bij de Marskramer voor 1 euro. Hij staat op een plastic dekseltje wat ik nog ergens overhad (is de deksel van een doosje kralen van Xenos), dit heb ik beplakt met een doily, die weer voorzien is van glimmermist en een kantje. Wat kleine pompomballetjes erbij als sneeuwballen en een leuke tekststempel (let it snow) op transparant gestempeld. De bal rust op een leeg rolletje tape, waar ook weer een kantje op geplakt is.
Sorry voor de flits in de foto's!!
Bedankt voor het kijken en jullie lieve berichtjes, tot gauw!



Jana's blog inspired me to create this X-mas winter decoration. The plastic ball consists of two half balls, the bottom was decorated with stripes of designpaper (Echo Park Wintertime). The upper half was stamped on the inside and out with snowflakes and some snowflake stickers. The polar bear statue is selled at a local household store. I glued some lace on either half of he ball to finish it off and glued the polar bear on a plastic lid, which is covered with a doily, that was sprayed with glimmermist. The small pompon balls represent snowballs and with the stamped text "let it snow" it is a sweet decoration. I used an empty tape roll with some lace around as basis to let the ball stand. Sorry about the flash (couldn't get it right).
Make sure you hop over to Jana's blog, it's worth it!
Thanks for watching and your sweet comments, see you soon!

1 opmerking:

  1. Wat is hij leuk en zo lief. Geweldig wat jij met restanten kunt doen. Ik zou hem zo na willen maken. Heel aandoenlijk.
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia