maandag 12 december 2011

sunday girl

Soms krijg ik inspiratie van de vreemdste dingen. Op tv zag ik vorige week een reclamefilmpje van l'élixir van Nina Ricci. Zo prachtig, een beetje shabby chic in wit, roze en rode tinten met hier en daar wat vintage uitstraling. Zowel de muziek (Sunday Girl - Florrie, gebaseerd op een lied van Blondie), het model en de setting inspireerden mij tot de onderstaande layout. Als je goed naar het filmpje kijkt, zie je dat ik een heleboel elementen in de lo heb verwerkt. Behalve de kleurstelling en de titel, zie je het jurkje "vertaald" naar de oud-roze ruches en het gaas aan de zijkant en het witte kantje onder de mat van de foto. De witte bomen heb ik gestyleerd weergegeven met stroken roze gestreept papier (Magnolia) met heel veel blaadjes eraan en wat vintage fotolijstjes die her en der opduiken. Het hekje en de lantaarnpaal komen ook terug in het filmpje. Ik heb ze bewerkt met crackle paint (picket fence). De kadootjes zijn op de lo verwerkt als edelsteentjes en de zeepbellen hangen links bovenin (Tim Holtz fragments). De stenen in het diadeem worden weergegeven als parelbrads langs de doily. De schoentjes tenslotte zijn bedels en heb ik bovenop een fotolijstje gezet.
Bedankt voor het kijken en jullie lieve berichtjes. Tot gauw!



Sometimes I get inspired by advertisements or commercials. Last week I saw this beautiful commercial of Nina Ricci on TV and it immediately drew my attention. I love the music (Sunday girl by Florrie, based on a song of Blondie), the color combo and the shabby feel of it. This inspired me to create the above layout. I tried to use as many items of the commercial in it, (okay sometimes I get carried away, LOL)! If you look closely, you can recognize the outfit (translated to the pleated trim at the left side and the white lace under the photo). The white trees with all the redish leaves and photo frames are on the right side, made of torn strips of patterned paper (Magnolia). The fence and the lamppost pop up in the extended version of the commercial. I used crackle paint Picket Fence on them. The shoes are charms that I placed on top of one of the photoframes and the bubbles can be recognized in the Tim Holtz fragments on the top leftside of the layout. I used pearl brads to replace the gems of the tiara.
Thanks for watching and your sweet comments, see you soon!

13 opmerkingen:

  1. hij is heel erg mooi geworden en als je het filmpje bekijkt zie je idd de inspiratie terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Sylvia, wat heb je dat gaaf gedaan! Ik had de reclame nog niet gezien, net even jouw filmpje bekeken. Prachtige reclame ook, maar jouw uitwerking is ook echt prachtig. Knap hoor, zo te vertalen.

    gr. Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, en die reclame doet mij altijd denken aan Alice in wonderland.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een super goede inspiratie heb je uit het filmpje gehaald, echt heel erg knap als je dat zo kunt.

    Lieve groetjes Ria S.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoonweg prachtig hoe je de inspiratie hebt verwerkt tot zo`n mooie layout.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie LO! En ik snap de inspiratie totaal; had zelf ook al met bewondering een aantal keer naar het reclamefilmpje zitten kijken. Er kwamen bij mij ook een hoop ideeën naar boven...Gaaf dat ik niet de enige ben die zo naar dingen kan kijken! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch. Echt geweldig! Ik heb het filmpje ook nog bekeken , maar het is het helemaal. Wat ongelofelijk knap van je. Wat vond je dochter ervan?
    Zo komen haar foto's wel tot hun recht hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAUW! Syl, ik zit hier totally flabbergasted te zijn ;-) Wat gaaf om zo inspiratie op te doen en te verwerken. Ik moet toch vaker de reclames 'uitzitten' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!! Wat een romantische uitstraling en leuke elementen zoals de frames en het hekje. Helemaal top. En de foto, is dat je dochter? Ook een beauty zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi gedaan, en wat een goeie inspiratiebron.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wooow dat ziet er romantisch uit
    met deze foto!!!

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia