woensdag 10 augustus 2011

humor

Even iets heeeeeel anders: ik heb vandaag toch zo verschrikkelijk gelachen. Bij ons in de winkel kwam vandaag een jonge vrouw met haar kindje van ca. 2,5 jaar. Het meisje had een springtouw achter zich aanslepen, waaraan haar onzichtbare hondje liep. Dat hoorde ik de klant zeggen en ik reageerde erop met:
"heerlijk toch, die kinderfantasieën!"  en vertelde haar het verhaal dat ik ca. 11 jaar geleden met ons gezin op vakantie was in Florida, waar Debbie een onzichbaar hondje had gekocht. Dat is niets meer dan een hondenriem met halsband, waarin staaldraad is verwerkt, waardoor het lijkt alsof er een hondje aan de lijn loopt:



We stonden nog te praten, toen een (niet altijd even vrolijke) collega voorbij kwam met een grote container en pardoes over het uiteinde van het springtouw reed. Kindje volledig in tranen, ontroostbaar en volledig overstuur, want die mevrouw "had haar hondje doodgereden", zó sneu. Ik geef de collega de opmerking mee: "kijk dan toch ook uit, je rijdt zo het hele onzichtbare hondje van dat kind overhoop", waarop de collega verontwaardig reageerde met "dat kan ik toch niet zíen!"  Echt, ik heb krom gelegen van het lachen, toen ik het beledigde gezicht van die collega zag, zó ontzettend komisch!!

1 opmerking:

  1. Schitterend verhaal, ik heb een beetje medelijden met je collega en nog veel meer medelijden met het meisje wiens onzichtbare hondje zomaar overhoop gereden werd. Je hebt ze toch wel allebei getroost mag ik hopen?!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia