donderdag 24 februari 2011

toeval wordt tic

Op het forum bij Scrapdelight staat uitdaging nr. 3 inmiddels al een tijdje online. Ik had niet eerder tijd, maar heb hem gisteren even snel gemaakt, een lo zonder foto (voor mijn doen heel ongebruikelijk). De uitdaging is: doe een boekje open over jezelf (en scrap je eigenaardigheid, tic of vreemde gewoonte). Nu heb ik er wel meer :) (wie niet), maar deze wilde ik al langer vastleggen: ik heb nl. iets met het cijfer 9. Of het toeval is, geen idee, maar het is wel heel opvallend. Kijk maar eens mee:
Als ik alle letters van al mijn voornamen bij elkaar optel, zijn dat er 27 (2 + 7 = 9)
Alle cijfers van mijn geboortedatum bij elkaar opgeteld maakt 27 (2 + 7 = 9)
Mijn huisnummer is 36 (3 + 6 = 9)
Postcode is 2403, opgeteld is dat 9
Telefoonnummer, alle cijfers bij elkaar opgeteld = 36 (3 + 6 = 9)
en zo kan ik nog wel even doorgaan......
Sinds ik dat ontdekt heb, "moet" ik ook alle nummers van toegangskaartjes, tickets, lidmaatschapsnummers enz. bij elkaar optellen. Komt het uit op 9, dan is het goed. Zo heb ik zelfs wel eens een lootje van een loterij op m'n werk geruild met een collega, omdat het niet uitkwam op 9. Wat gebeurt er, collega wint de flatscreen tv op mijn oorspronkelijke lootje. Zou het dan tóch toevallig zijn, allemaal?
Bedankt voor het kijken en tot gauw!


Challenge # 3 is online at Scrapdelight.The challenge is to scrapbook a strange habbit. I made this lay out with the title: coincidence becomes strange habbit. Not a very spectaculair LO, but I didn't include a picture. I wanted to scrap this one for quite a while now and this was the right occasion. Here is the explanation: I have a kind of strange relationship with the number 9. Call it coincidence or not, see for yourself:
all letters of my surnames (I got 4) combined equals 27 (2 + 7 = 9)
date of birth added up = 27 (2 + 7 = 9)
home address 36 (3 + 6 = 9)
zip code 2403, added up = 9
phone no. added up = 36 (3 + 6 = 9)
and so on, and so on. Ever since I discovered this, I have to add up all numbers on entrance tickets, membershipcards, receipts etc. and when it equals 9, it is okay. I like to think it's my lucky number. I even had a collegue swap his lotteryticket for mine, because mine didn't equal 9 and guess what? My collegue ended up with the flat screen tv (on my original ticket). So, is that purely coincidental or is my superstition??
Thanks for watching, see you soon!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke originele layout
    en wat een geestig verhaal erachter.
    Ik ga nu toch ook eens tellen, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie layout
    heb je gemaakt leuk met het getal9

    groetjesLida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk lootje Sylvia! Knap zo zonder foto! Ik doe dat eigenlijk ook nooit. Nieuwe uitdaging?
    Groetjes,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig dat alles op 9 uitkomt. Dat kan geen toeval zijn inderdaad! Leuk verwerkt op je lootje en succes met de challenge

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia