vrijdag 29 oktober 2010

vroege kerst

Een collega had het vandaag over halve doorzichtige plastic ballen, die ze nodig had om een taart te maken. Dat bracht mij op het idee om dit jaar maar eens zelfgemaakte kerstballen in de boom te hangen (althans een paar). Dus ging ik direct uit mijn werk naar de hobbywinkel voor wat van die ballen, die bestaan uit twee helften. Je kunt ze zowel aan de binnen- als aan de buitenkant bewerken en zie hier mijn eerste probeersels. In de kleinere rode bal heb ik een plaatje van Graphic 45 geplakt. Langs het rode cardstock een kantrandje en op de bodem van de bal wat los strooisel, wat sneeuw moet voorstellen. Aan de binnenkant van de bal heb ik de bovenkant ingesmeerd met stickels en daar nog een grote vilten sneewvlok opgeplakt. Aan de buitenkant van de bal nog wat kleine sneeuwvlokjes. In de grotere bal ook een plaatje van Graphic 45, het kantje zit nu aan de binnenkant van de bal en aan de buitenkant zitten wat vilten hulstblaadjes met een rode kraal. Het balletje in deze bal is een echte, glazen mini-kerstbal.
Bedankt voor het kijken en tot gauw!




One of my collegues at work makes birthday cakes for a hobby. She needed to get a plastic ball to create an ornament on one of her cakes. This give me the idea to make some  X-mas decorations for the Christmas tree. So I stopped at the craftshop to pick up some of the balls she mentioned and made a first attempt to decorate them. Both balls contain a Graphic 45 picture. The red one I decorated with a big felt snow flake on the inside and some little ones on the outside. On the innerside top I rinsed some stickels and at the bottom I used a bit of shaker material to fake snow. The bigger bal has a real glass decoration ball inside, I put some lace on the inside (hard to see in the pic, sorry for that) and I glued some felt holly on the outside.
Thanks for watching, see you soon!

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg leuk uit, ik heb jaren geleden ook zelf kerstballen gemaakt met deze ballen, alleen toen niet met scrappapier, misschien heb ik ze nog wel liggen, ga ik ook eens zoiets proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. iet er heel mooi uit.....en voor je het weet is het kerst

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat! Dank je wel alvast!
Thanks for leaving a comment! I appreciate it a lot!
Sylvia